Wij
bouwen
aan
de
toekomst
van
leren
Binnen de Peer Academy werken we met real-life challenges, aangestuurd vanuit het O’Lab. Hier brengen we studenten, docenten en externe partners samen om te bouwen aan oplossingen voor échte vraagstukken. Dat zorgt niet alleen voor innovatie in het onderwijs, maar biedt ook het werkveld toegang tot gemotiveerd en creatief jong talent.
Inclusief leren
voor iedereen
Peer Academy is een innovatieve leeromgeving waarin jongeren, onderwijsmakers en externe partners samenwerken aan echte maatschappelijke uitdagingen. Door middel van hands-on ervaring, samenwerking en een sterk netwerk stimuleren we groei en impact.

Inclusief leren
voor iedereen
Peer Academy is een innovatieve leeromgeving waarin jongeren, onderwijsmakers en externe partners samenwerken aan echte maatschappelijke uitdagingen. Door middel van hands-on ervaring, samenwerking en een sterk netwerk stimuleren we groei en impact.

Een community
die samen leert en bouwt
Peer Academy is een innovatieve leeromgeving waarin jongeren, onderwijsmakers en externe partners samenwerken aan echte maatschappelijke uitdagingen. Door middel van hands-on ervaring, samenwerking en een sterk netwerk stimuleren we groei en impact.

Een community
die samen leert en bouwt
Peer Academy is een innovatieve leeromgeving waarin jongeren, onderwijsmakers en externe partners samenwerken aan echte maatschappelijke uitdagingen. Door middel van hands-on ervaring, samenwerking en een sterk netwerk stimuleren we groei en impact.

Gelijke kansen
voor iedereen
We geloven in een eerlijke en inclusieve toekomst waarin iedereen de mogelijkheid krijgt om zichzelf te ontwikkelen. Peer Academy streeft naar een leeromgeving waarin gelijke kansen centraal staan. Of je nu student, professional of changemaker bent – iedereen verdient de kans om bij te dragen en te leren in een omgeving die open, eerlijk en ondersteunend is.

Gelijke kansen
voor iedereen
We geloven in een eerlijke en inclusieve toekomst waarin iedereen de mogelijkheid krijgt om zichzelf te ontwikkelen. Peer Academy streeft naar een leeromgeving waarin gelijke kansen centraal staan. Of je nu student, professional of changemaker bent – iedereen verdient de kans om bij te dragen en te leren in een omgeving die open, eerlijk en ondersteunend is.

Een
Een
nieuwe manier
nieuwe manier
van leren
van leren
Leren door te doen: Geen theoretische opdrachten, maar real-life projecten met échte impact.
Samen groeien: Een netwerk van studenten, onderwijsprofessionals en partners die elkaar versterken.
Innovatief onderwijs: Praktijkgerichte leermethoden die aansluiten bij de behoeften van nu.
Maak kennis met
ons team

Janneke Gulen
Programmaleider
Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks
Kwartiermaker
Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink
Community builder
Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp
Beleidsmaker
Jenny Trimp is Project/Beleidsmaker van de Peer Academy. Zij gaat de verbindingen leggen tussen de Peer Academy en de verschillende initiatieven van het ROC van Amsterdam en Flevoland.
Maak kennis met
ons team

Janneke Gulen
Programmaleider
Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks
Kwartiermaker
Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink
Community builder
Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp
Beleidsmaker
Jenny Trimp is Project/Beleidsmaker van de Peer Academy. Zij gaat de verbindingen leggen tussen de Peer Academy en de verschillende initiatieven van het ROC van Amsterdam en Flevoland.
Maak kennis met
ons team

Janneke Gulen
Programmaleider
Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks
Kwartiermaker
Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink
Community builder
Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp
Beleidsmaker
Jenny Trimp is Project/Beleidsmaker van de Peer Academy. Zij gaat de verbindingen leggen tussen de Peer Academy en de verschillende initiatieven van het ROC van Amsterdam en Flevoland.
Maak kennis met
ons team

Janneke Gulen
Programmaleider
Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks
Kwartiermaker
Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink
Community builder
Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp
Beleidsmaker
Jenny Trimp is Project/Beleidsmaker van de Peer Academy. Zij gaat de verbindingen leggen tussen de Peer Academy en de verschillende initiatieven van het ROC van Amsterdam en Flevoland.
Hierbij onze
externe partners




































Hoe gaan wij te werk?
Bij Peer Academy combineren we leren met echte impact. We werken met een praktijkgerichte aanpak waarin jongeren, onderwijsmakers en externe partners samenwerken aan innovatieve projecten en maatschappelijke uitdagingen. Door middel van challenges, leertrajecten en een sterke community stimuleren we talentontwikkeling en samenwerking.
Hoe gaan wij te werk?
Bij Peer Academy combineren we leren met echte impact. We werken met een praktijkgerichte aanpak waarin jongeren, onderwijsmakers en externe partners samenwerken aan innovatieve projecten en maatschappelijke uitdagingen. Door middel van challenges, leertrajecten en een sterke community stimuleren we talentontwikkeling en samenwerking.
Een ecosysteem van leren en impact
Peer Academy is meer dan een platform; het is een beweging. We brengen jongeren, onderwijsmakers en externe partners samen in een dynamische omgeving waar leren en impact hand in hand gaan. Door samen te werken aan oplossingen voor echte problemen, bouwen we niet alleen aan de toekomst van onderwijs, maar ook aan een betere maatschappij.
Een ecosysteem van leren en impact
Peer Academy is meer dan een platform; het is een beweging. We brengen jongeren, onderwijsmakers en externe partners samen in een dynamische omgeving waar leren en impact hand in hand gaan. Door samen te werken aan oplossingen voor echte problemen, bouwen we niet alleen aan de toekomst van onderwijs, maar ook aan een betere maatschappij.