Wij

bouwen

aan

de

toekomst

van

leren

Bij de Peer Academy leiden we mbo-studenten op in innovatieve rollen die verder gaan dan de traditionele studentenrol. Als Impact Maker, Peer Coach en Peer Educator staan zij niet langs de zijlijn, maar laten ze actief hun stem horen binnen het onderwijs én daarbuiten.

Wat is de

Peer Academy?

De Peer Academy is een beweging naar toekomstbestendig en inclusief onderwijs. Studenten zijn bij ons geen consumenten van onderwijs, maar mede-ontwikkelaars van hun eigen leerproces én van de wereld om hen heen.

Wat is de

Peer Academy?

De Peer Academy is een beweging naar toekomstbestendig en inclusief onderwijs. Studenten zijn bij ons geen consumenten van onderwijs, maar mede-ontwikkelaars van hun eigen leerproces én van de wereld om hen heen.

Welke rollen

zijn er?

Binnen de Peer Academy nemen mbo-studenten het voortouw en maken impact in het onderwijs en de samenleving. Zij doen dit in verschillende rollen:

  • Peer Educators maken maatschappelijke thema’s, zoals mentale gezondheid of geldzorgen, bespreekbaar in de klas door hun persoonlijke ervaringen te delen.

  • Peer Coaches begeleiden medestudenten op het gebied van motivatie, zelfvertrouwen of studievaardigheden.

  • Impact Makers leveren actief input bij het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken. Als gelijkwaardige gesprekspartner werken zij samen met onderwijsmakers, beleidsmakers en professionals uit het werkveld aan concrete oplossingen.

Welke rollen

zijn er?

Binnen de Peer Academy nemen mbo-studenten het voortouw en maken impact in het onderwijs en de samenleving. Zij doen dit in verschillende rollen:

  • Peer Educators maken maatschappelijke thema’s, zoals mentale gezondheid of geldzorgen, bespreekbaar in de klas door hun persoonlijke ervaringen te delen.

  • Peer Coaches begeleiden medestudenten op het gebied van motivatie, zelfvertrouwen of studievaardigheden.

  • Impact Makers leveren actief input bij het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken. Als gelijkwaardige gesprekspartner werken zij samen met onderwijsmakers, beleidsmakers en professionals uit het werkveld aan concrete oplossingen.

Waarom is dit
belangrijk?

Deelnemen aan de Peer Academy betekent dat studenten hun stem laten horen, hun talenten inzetten en direct invloed uitoefenen. Ze leren belangrijke skills zoals overtuigend presenteren, samenwerken en kritisch denken. Ze bouwen zelfvertrouwen op, vergroten hun netwerk en ontdekken hoe zij verandering in gang kunnen zetten: op school, in de stad en daarbuiten.

Waarom

is dit belangrijk?

Deelnemen aan de Peer Academy betekent dat studenten hun stem laten horen, hun talenten inzetten en direct invloed uitoefenen. Ze leren belangrijke skills zoals overtuigend presenteren, samenwerken en kritisch denken. Ze bouwen zelfvertrouwen op, vergroten hun netwerk en ontdekken hoe zij verandering in gang kunnen zetten: op school, in de stad en daarbuiten.

Een

Een

innovatieve kijk

innovatieve kijk

op leren

op leren

Leren door te doen: Geen theoretische opdrachten, maar real-life projecten met échte impact.

Samen groeien: Een netwerk van studenten, onderwijsprofessionals en partners die elkaar versterken.

Innovatief onderwijs: Praktijkgerichte leermethoden die aansluiten bij de behoeften van nu.

Maak kennis met

ons team

Janneke Gulen

Programmaleider

Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks

Kwartiermaker

Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink

Community builder

Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp

Coördinator en trainer

Jenny is coördinator en trainer bij de Peer Academy. Ze organiseert de werving, training en begeleiding van de studenten in onze community. Daarnaast ontwikkelt en verzorgt ze trainingen gericht op persoonlijk leiderschap, het faciliteren van open gesprekken over gevoelige thema’s én het inzetten van je persoonlijke verhaal. Met oog voor structuur en persoonlijke ontwikkeling creëert zij een leeromgeving waarin studenten uitgroeien tot betrokken rolmodellen.

Anne Lemmens

Onderwijskundige

Anne is onderwijskundige bij de Peer Academy. Ze gelooft dat goed onderwijs begint met luisteren naar studenten en het samenbrengen van verschillende ideeën en perspectieven. Binnen de Peer Academy werkt Anne aan het ontwikkelen en verbeteren van de Peer Education programma’s. Daarbij stelt ze vragen als: hoe zorgen we dat studenten écht betrokken zijn bij hun eigen onderwijs? En hoe maken we vernieuwend onderwijs samen mét studenten, in plaats van alleen vóór hen? Anne vindt het belangrijk dat studenten meedenken, meedoen en zich eigenaar voelen van wat ze leren - want dat maakt leren pas echt waardevol. 

Maak kennis met

ons team

Janneke Gulen

Programmaleider

Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks

Kwartiermaker

Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink

Community builder

Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp

Coördinator en trainer

Jenny is coördinator en trainer bij de Peer Academy. Ze organiseert de werving, training en begeleiding van de studenten in onze community. Daarnaast ontwikkelt en verzorgt ze trainingen gericht op persoonlijk leiderschap, het faciliteren van open gesprekken over gevoelige thema’s én het inzetten van je persoonlijke verhaal. Met oog voor structuur en persoonlijke ontwikkeling creëert zij een leeromgeving waarin studenten uitgroeien tot betrokken rolmodellen.

Anne Lemmens

Onderwijskundige

Anne is onderwijskundige bij de Peer Academy. Ze gelooft dat goed onderwijs begint met luisteren naar studenten en het samenbrengen van verschillende ideeën en perspectieven. Binnen de Peer Academy werkt Anne aan het ontwikkelen en verbeteren van de Peer Education programma’s. Daarbij stelt ze vragen als: hoe zorgen we dat studenten écht betrokken zijn bij hun eigen onderwijs? En hoe maken we vernieuwend onderwijs samen mét studenten, in plaats van alleen vóór hen? Anne vindt het belangrijk dat studenten meedenken, meedoen en zich eigenaar voelen van wat ze leren - want dat maakt leren pas echt waardevol. 

Maak kennis met

ons team

Janneke Gulen

Programmaleider

Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks

Kwartiermaker

Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink

Community builder

Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp

Coördinator en trainer

Jenny is coördinator en trainer bij de Peer Academy. Ze organiseert de werving, training en begeleiding van de studenten in onze community. Daarnaast ontwikkelt en verzorgt ze trainingen gericht op persoonlijk leiderschap, het faciliteren van open gesprekken over gevoelige thema’s én het inzetten van je persoonlijke verhaal. Met oog voor structuur en persoonlijke ontwikkeling creëert zij een leeromgeving waarin studenten uitgroeien tot betrokken rolmodellen.

Anne Lemmens

Onderwijskundige

Anne is onderwijskundige bij de Peer Academy. Ze gelooft dat goed onderwijs begint met luisteren naar studenten en het samenbrengen van verschillende ideeën en perspectieven. Binnen de Peer Academy werkt Anne aan het ontwikkelen en verbeteren van de Peer Education programma’s. Daarbij stelt ze vragen als: hoe zorgen we dat studenten écht betrokken zijn bij hun eigen onderwijs? En hoe maken we vernieuwend onderwijs samen mét studenten, in plaats van alleen vóór hen? Anne vindt het belangrijk dat studenten meedenken, meedoen en zich eigenaar voelen van wat ze leren - want dat maakt leren pas echt waardevol. 

Maak kennis met

ons team

Janneke Gulen

Programmaleider

Janneke Gulen is programmaleider Sociale Innovatie en Inclusie bij het ROC van Amsterdam en Flevoland en aanjager van de Peer Academy. Ze zet zich in voor een inclusieve leeromgeving waarin studenten, docenten en partners samenwerken aan maatschappelijke uitdagingen. Haar missie: kansengelijkheid creëren voor iedere student.

Jantine Hendriks

Kwartiermaker

Jantine Hendriks is Kwartiermaker op het innovatiedistrict Marineterrein en onderdeel van het kernteam van de Peer Academy. Ze richt zich op sociale innovatie binnen het mbo en fungeert als bruggenbouwer tussen jongeren, werkveldpartners en onderwijsmakers. Binnen de Peer Academy verbindt Jantine studenten in de rol van Impact Maker aan passende vraagstukken in de stad, waarbij ze hun talenten inzetten voor maatschappelijke impact.

Qichell Hasselbaink

Community builder

Qichell Hasselbaink is Community Builder bij de Peer Academy. Zij versterkt jongeren in hun zoektocht naar participatie zodat zij vervolgens organisaties kunnen inspireren om hun stem structureel te betrekken bij beleid en besluitvorming.

Jenny Trimp

Coördinator en trainer

Jenny is coördinator en trainer bij de Peer Academy. Ze organiseert de werving, training en begeleiding van de studenten in onze community. Daarnaast ontwikkelt en verzorgt ze trainingen gericht op persoonlijk leiderschap, het faciliteren van open gesprekken over gevoelige thema’s én het inzetten van je persoonlijke verhaal. Met oog voor structuur en persoonlijke ontwikkeling creëert zij een leeromgeving waarin studenten uitgroeien tot betrokken rolmodellen.

Anne Lemmens

Onderwijskundige

Anne is onderwijskundige bij de Peer Academy. Ze gelooft dat goed onderwijs begint met luisteren naar studenten en het samenbrengen van verschillende ideeën en perspectieven. Binnen de Peer Academy werkt Anne aan het ontwikkelen en verbeteren van de Peer Education programma’s. Daarbij stelt ze vragen als: hoe zorgen we dat studenten écht betrokken zijn bij hun eigen onderwijs? En hoe maken we vernieuwend onderwijs samen mét studenten, in plaats van alleen vóór hen? Anne vindt het belangrijk dat studenten meedenken, meedoen en zich eigenaar voelen van wat ze leren - want dat maakt leren pas echt waardevol. 

Onze

samenwerkingspartners